Bij opname krijgt u een informatieve folder over de patiëntenrechten. Deze folders zijn ook terug te vinden in de folderkasten van de cafetaria, de polikliniek en het revalidatiecentrum.
Als u over een bepaald aspect van de behandeling niet tevreden bent, of als u een vraag hebt, bespreekt u dit best in eerste instantie rechtstreeks met de betreffende zorgverlener.
We vinden het belangrijk dat patiënten zich vrij voelen om in een open sfeer hun bedenkingen te geven of vragen te stellen. Op die manier willen we verder werken aan “patient-empowerment”.
Indien u het probleem niet wenst aan te kaarten bij de betrokkene, of als u zich hiertoe niet in staat voelt, kan u uw melding of vraag voorleggen aan de ombudsvrouw, die probeert te bemiddelen om de dialoog tussen uzelf en de zorgverlener te herstellen.
Lukt het niet om via bemiddeling tot een oplossing te komen, dan brengt de ombudsvrouw u op de hoogte over andere (externe) mogelijkheden voor verdere afhandeling van uw klacht.
In het goedgekeurde huishoudelijk reglement van de ombudsdienst staat o.a. beschreven hoe een klacht behandeld wordt.
De ombudsvrouw van het Nationaal MS Centrum is Katleen Duthoo
Haar lokaal bevindt zich aan de ingang van de Vanheylenstraat 16 - 1820 Melsbroek
De ombudsvrouw is in principe alle werkdagen aanwezig tussen 10.30 en 18.00 uur
De ombudsdienst is op verschillende manieren bereikbaar:
Ombudsdienst Nationaal MS Centrum
Vanheylenstraat 16
1820 Melsbroek